Technik organizacji reklamy to zawód przygotowujący do pracy zawodowej w warunkach funkcjonowania współczesnego świata. Jest to zawód szeroko profilowy, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną i psychologiczną. Zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami marketingowymi. Kierunek pokazuje jak rozwijać i budować wizerunek marki lub produktu, jak przygotować kampanię reklamową z wykorzystaniem różnych technik reklamy wizualnej.
1. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
Kwalifikacja 1: PGF. 07. Wykonywanie przekazu reklamowego
Kwalifikacja 2: PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
2. Sylwetka absolwenta:
Absolwent w zawodzie technik organizacji reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych
- organizowania i prowadzenia kampanii reklamowej,
- projektowania oraz wykonywania środków reklamowych,
- pozyskiwania klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami,
- gromadzenia informacji niezbędnych do realizacji zadań reklamowych,
- tworzenie przekazów reklamowych dla różnych typów mediów,
- określanie celów reklamowych przedsiębiorstw i wyznaczania sposobów ich realizacji.
3. Technik organizacji reklamy znajduje zatrudnienie w:
- agencjach reklamowych,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych ,
- dziale obsługi klienta,
- dziale publikacji,
- dziale badań rynkowych.
4. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła posiada pracownie komputerowe dobrze wyposażone do realizacji podstawy programowej. Zajęcia praktyczne oraz egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie odbywają się w szkolnych pracowniach.